Hoe technologie de retailsector verandert

Winkelen is een emotionele ervaring voor consumenten. Tweederde van de vrouwelijke shoppers wil zelfs een tactiele of multi-sensorische winkelervaring.

Als het gaat om het nemen van productgerelateerde beslissingen, zijn ze afhankelijk van kennis, vaardigheden en analyse van de markt voor retailers. Klanten eisen snel en handige service, dus retailers zijn op zoek naar technologie om dat te helpen. Enkele voorbeelden zijn augmented en virtual reality -oplossingen. Dit helpt ondernemingen om de eisen van de klant af te handelen en een gepersonaliseerde winkelervaring te bieden.

De detailhandel is de grootste werkgever in de particuliere sector in de VS. De retailsector omvat een breed scala aan bedrijven, waaronder supermarkten, kortingswinkels, warenhuizen en zelfs MOM- en POP -winkels. Deze retailbedrijven worden voornamelijk beheerd door eigenaren van kleine bedrijven.

Uit een Tango -onderzoek bleek dat 90% van de omzet nog steeds plaatsvindt in fysieke winkels. Terwijl online aankopen blijven stijgen, blijven consumenten geïnteresseerd in het kopen van producten bij fysieke verkooppunten een mooie letterbak kopen. Ze willen ook handige levering, ophalen in de winkel en meer opties.

Millennials rijden de overgang naar offline winkelen. Volgens de National Retail Federation is deze groep de toonaangevende inkoopgroep in de Verenigde Staten. Millennials waarderen gepersonaliseerde klantenservice, face-to-face interactie en onmiddellijke bevrediging.

Traditioneel hebben winkels klanten hun aankopen in de kassa laten kloppen. Tegenwoordig hebben sommige supermarkten zelfstreekenstroken, waardoor klanten items kunnen scannen en met hun creditcard kunnen afrekenen.

Veel grote winkelketens produceren nu hun eigen particuliere labels en concurreren met fabrikanten. Ze geven besparingen door aan klanten in de vorm van lagere prijzen.